Koolhydraatarme lunch: Italiaanse omelet met tonijn en geroosterde pompoenpitten

12672094_932792513442675_7127624564859540511_oDe laatste weken eet ik voornamelijk koolhydraatarm, dus dat betekent: meer koolhydraatarme recepten. Zo ook deze, een heerlijke omelet met tonijn en zonnebloempitten.

NODIG (1 omelet):
- 2 eieren, geklutst
– half blikje tonijn op water (40 mg)
– halve kleine rode ui (ongeveer 1 el gesnipperde ui)
– 1 el pompoenpitten
– 1 el rijstolie of kokosolie
– snuf Italiaanse kruiden
– 1 el verse basilicum (optioneel)
– peper/Himalayazout

HOE:
Verhit de olie in de pan en fruit hierin kort de ui.
Verdeel de ui gelijkmatig over de pan en giet de geklutste eieren in de pan.
Bak de omelet op laag vuur en draai om wanneer de omelet stevig genoeg is.
Verdeel de tonijn en Italiaanse kruiden over één helft van de omelet en vouw dubbel.
Bak de omelet aan beide kanten kort aan en leg op een bord.
Rooster de pompoenpitten in dezelfde pan.
Bestrooi de omelet met de pompoenpitten, peper/zout en evt. wat verse gehakte basilicum. Smakelijk!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>